27.9.23

Hund föreläsningen

Dagarna bara flyter iväg. På jobbet går det bra! Trots att jag inte hinna få färdigt. Men jag fortsätter bara nästa dag.

Ikväll har jag varit på föreläsning med Fredrik Steen. Jag har inte sett honom tidigare, men han verkar vara ganska populär i Sverige. Dottern gillar honom!

Han är väl bra, iallafall tyckte publiken full av damer det. Jag kan inte uttala mig om det, eftersom man under en timmes föreläsning inte hinner få mycket info. Några tips skrev jag upp och ska testa.

23.9.23

Back to business

Fredagmorgon ringde väckarklockan 5:45. Det blev inte många timmars sömn. Men det gick ganska bra på jobbet. Det enda som bråkade var min mage. Jag brukar aldrig äta nånting vid 9-kaffet. En frukt, men inte nåt stadigt. Men idag kom dottern med en smörgås, det finns goda bullar och smörgåsar man kan köpa varje onsdag och fredag. Och dottern överraskade mig med en ostsmörgås. Och den var så god!!

Men ibland när jag äter den tiden på morgonen blir min mage knasig. Jag kände inte av det direkt, men jag blev så mätt att jag åt min lunch-sallad vid halv-två.

Jag tror Finn är lycklig att vara hemma. Eller vad tror ni?

Idag lördag har vi inte gjort så mycket. Älsklingen fortsätter knåda pizzadegen han gjorde igår. Sen ska vi inviga den nya pizzaugnen. Det ska bli spännande!! Jag ska fota om jag kommer ihåg.

21.9.23

Simma med hajar

Ganska dåsiga och trötta sitter vi här i Dickursby och väntar på tåget. Ibland undrar jag om det är mitt huvud som får det att snurra eller om det är byggnaden. Jetlag blir så mycket värre när man sover dåligt. Och mina ben är så rastlösa att det skriker nervöst i min kropp.

Men hoppas jag sover gott inatt och jag ser så fram emot att få fara och hämta Finn. Jag undrar hur han reagerar.

Igår var jag i flera timmar på Tybee island. Där fick jag ligga i solen och bada i havet! Senare när jag stod och tittade på när några män stod med sina fiskespön fångade en av dem plötsligt, en, en meter lång haj. Det var lite skrämmande att tänka att där simmade man på stranden med hajar i närheten.🫣

Hajen🦈

Ben&Jerrys glass

Onsdagkväll var vi på middag till älsklingens bekanta som bor i Savannah.

Root Beer Float 🛟

Utanför Thunderbolt marina

Nu är vi hemma. Vi kom klockan 21 och hämtade Finn och jag hann bara hem en sekund och for strax därefter och hämtade sonen som kom hem över helgen på loma. Klockan är över midnatt och ska försöka sova några timmar. Hoppas det lyckas!

19.9.23

Florida och Savannah

Fredag åkte älsklingen och jag till flygplatsen för att hyra en bil. Där höll F15 och F22 på att lyfta. Jag tyckte det var så coolt och så spännande!! Det är inte någon bra video eftersom jag koncentrerade mig mest på att titta på.

Vi körde med vår hyrbil till Florida på kvällen.
Men före det jobbade älsklingen och jag hoppade av i Abercorn, Savannah. Där spenderade jag hela dagen. Jag åt en bagel rill brunch. Shoppade på Ross och Sketchers. Åt glass. Tills älsklingen kom och hämtade mig efter jobbet och vi körde till Ponte Vedra Beach.

Där spenderade vi helgen med älsklingens moster och hennes man som är nog de underbaraste som finns!

Delfiner simmade förbi, men missade fota.

Intercoastal

Coolt med tidvattnet

Vi åt godaste lasagnen! Istället för färs användes kyckling och kalkon.

Grodor som skvallrar

Söndag åka vi bort från detta paradis och tillbaka till Thunderbolt. Men innan dess ville moster visa oss San Augustine, som är en söt stad i spansk stil med mycket historia bakom.

Efter det började vi hade köra tillbaka till Thunderbolt. Det gick på två till tre timmar.
 Vi stannade och åt mat på Hawkers Asian street food.

Pad Thai

Vi kom fram till vår Airbnb vid nio på kvällen.
Måndag morgon. Jag och älsklingen körde hyrbilen tillbaka till flygplatsen. Sen tog vi Lyft tillbaka. Älsklingen åkte till jobbet och jag tog Lyft in till Savannah downtown och gick omkring där tills jag hoppade på en kort båttur.

Wow!!

Godis!!

Choklad i massor!!

En drink jag fick före jag beställde lunch.
Insåg att den nog innehöll lite alkohol
eller så blev jag sockerhög av drinken
som kallades lemonad.

Lunch på Belford's seafood och steak

Biljetter tiłl båtturen

Båten

På kvällen kom älsklingen in dit också och vi gick omkring lite och åt sen pizza på Vinnie Van Gogo's och köpte fudge och choklad. Jims pappas favorit var fudge, så självklart köpte vi det till hans ära❤️