27.9.21

Mastering the Art of French Cooking

Har tittat på filmen Julie & Julia. Baserad på en sann historia. Filmen är helt enkelt mysig. 

Här är trailern (visa webbversion)


Måndagen gick snabbt. På jobbet gick jag igenom lådor av Cool-fit varor. Så nu är de inventerade. 

Efter jobbet cyklade jag med ett papper till Pihlajalinna. Cyklade i full fart hem med medvind. Sen tog jag bilen, och for på blodgivning. Handlade lite mat till middagen. På jobbet köpte jag av en arbetskamrat fem kilo Jasminris. Det doftar så äkta, det ris hon äter, så jag frågade var hon köper det. Hon sa hon kan köpa en påse till mig, för det finns inte i våra affärer.  Så vips hade hon en rispåse idag till mig. Jag handlade i affären kyckling, teriyakisås och grönsaker...det blev en så god middag. Mest tack vare att älsklingen steg till stekpannan och satte rätt mängd av allt.

Ja, igårkväll kom militär-sonen hem. Så nu är han hemma i två veckor. Han har fått goda poäng där av de högre herrarna. Så han är nöjd. Han verkar trivas där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar