12.1.22

Soft Oatmeal Cookies

Another day has gone by....igår gick det lättare att cykla till jobbet. Medvind. Vägen hem var lite tyngre. Snön ville piska lite i ansiktet, men huvan hjälper bra. Jag hade lite tungt att andas på jobbet. Så nu när jag kom hem, testade jag snabbverkande astma-medicin, och det kändes som att det hjälpte. 

Imårse, greppade jag tag om cykeln och skulle cykla. Det hade kommit lite snö och temperaturen var väl mot plusgrader. Men jag tänkte att det ska nog gå. Och det gick, tills jag kom till den större vägen och därifrån var det inte plogat, och jag försökte kämpa, men jag fick ge mig och svänga om och ta bilen till jobbet. 

Idag var en lugnare dag på jobbet. Så jag slutade vid halvtvå. Och nu har jag "Soft oatmeal cookies" i ugnen. Jag gjorde en plåt med russin och en plåt med Nestles Semi sweet chocolate morsels.


Jag försökte göra som det står i kommentarerna under receptet, att inte trycka ner dem med gaffel, så de blev lite tjockare än vanligt och kanske även godare.



Jo, och receptet hittar ni under mina Favoritrecept. 


Nu har jag varit på promenad med Finn och det blåser ganska mycket.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar