19.2.09

Vinter du är bra, men du Vår, kom nu!!

Det är 50 dagar till Påsk...d.v.s ca 7 veckor!! Det är inte mycket det!!
Lite påskkänsla och vårkänsa ska jag försöka få i er nu, när det är vinter och kallt ute och det känns långt till våren.

Håll ut, den är snart här!! Kan inte hålla mig från att posta denhär söta bilden.



Vårdikt
Värdigt vandrar vintern vidare.
Vi välkomnar våren.
Vårens varma vindar viskar,
vackert väder, vackert väder,
väcker vårlök, vitsippor vid vägkant.
Viden väntar vajande i vinden.
Väderrapportörens väderkarta visar varmt väder.
Vi visar varandra vänlighet, vårkänslorna vibrerar.
Vi välkomnar vårens värme.
ღ LottaM ...ღ
SJÖSALA VALS
Rönnerdahl han skuttar med ett skratt ur sin säng.
Solen står på Orrberget. Sunnanvind brusar.
Rönnerdahl han valsar över Sjösala äng.
- Hör min vackra visa, kom sjung min refräng !
Tärnan har fått ungar och dyker i min vik,
ur alla gröna dungar hörs finkarnas musik,
och se, så många blommor som redan slagit ut på ängen!
Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol.
Evert Taube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar