19.3.10

Fredag

Åh, vad det är skönt med fredag! Den dan kan inte beskrivas i ord!:) Nu får man bara släppa allt och bara vara! Barnen får göra vad de vill och de får godis och jag har inga krav på dem heller:) Mmmmm.....
Började dagen med ett bodypump-pass, känner ännu av tröttheten i armarna. Skulle helst vilja slänga mig och ligga framför tv:n resten av dan med en skön varm filt över mig....
En sak jag har gått och funderat på lite är detdär som ofta händer mig på nätterna eller när jag ska sova eller när jag vaknar. Mina fingrar domnar bort....och mitt i natten kan jag vakna och få panik när fingrarna är bortdomnade och händerna känns svullna och jag river av mig mina ringar i panik. Och svårt är det att få bort dem. Så de kvällar jag minns det, tar jag av mig mina ringar. Blodcirkulation är nåt jag tänkt på, kanske reumatism? Men döm om min förvåning när jag igår fick ett svar på vad det kan vara, och jag hoppas ju att det är "bara" det som orsakar dethär, karpaltunnelsyndrom, kanske med fint ord: En låsning i ryggen eller kanske i armarna! Far man till massören så trycker han allt på sin plats, fick jag höra. Och det ska jag minsann ta och göra, kanske nästa vecka nån dag ifall man får en tid. Det brukar ofta vara ganska fullbokat hos massören....

2 kommentarer:

  1. Ja, fredagar är speciella! Lite ingenmanstid är det då.
    Tror du får ett bra svar då du frågar hvc om bortdomnade fingrar.
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det får jag nog säkert. Hade tänkt ringa nästa vecka och fråga. Så vi får se vad de säger...

    SvaraRadera