18.4.21

Tankar

Vi ska snart flytta in till vårt hus. Och som jag redan skrivit, så köpt vi huset för att det var ett fint och lungt obebyggt område. När pappren var klara att skrivas under, ger Aktias fastighetsförmedling ett papper i vårt hand om hur staden planerat området. Gissar att de enligt lag, måste meddela köpare om sånt och därför drar man det pappret fram precis när man skriver under.

Som jag redan även skrivit tidigare, är det många kvadratmetrar staden tog av oss, för att bredda vägen, när de kunde ha gått metervist in på andra sidan, som bara är skog, och ägs av staden.

Och sedan dess har all skog huggits ner, som omringat oss och gjort stället öppet och fult. Och nya vägar överallt. 

Och vi har fått ett hus på ena sidan av oss och tre parhus på den andra. Och idag ser jag en liten annons på Aktias fastighetsförmedling om att Jake bygg, ska på en liten, liten liiiiten tomt bredvid oss, inte lägga två parhus, men fem småhus! Jag tappar tungan.

Det har blivit rena rama cirkusen i dethär området. För att inte snacka om cykelvägen utanför vårt hus, där hundratals mänskor kommer förbi varje vecka. Och dendär bilvägen som går utanför vårt köksfönster. Men som älsklingen säger, det lönar sig int att vara stressad, för det är int värt att lägga energi på sånt vi int kan göra nåt åt.

Nästa hus vi bygger, om vi får leva och vara friska, vill jag ska vara på det naturnära ställe vi drömde dethär sko bli.  

Nå, nu har jag promenerat och rensat bort dåliga tankar. Nu ska jag jobba lite igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar