30.6.21

Huvudvärk

Jag vet att jag ofta gnäller om att jag är trött, men nu är jag verkligen trött. Jag vaknade vid fyra-tiden på morgonen och hade hemsk huvudvärk, migränlik. 


Tog en Burana och försökte somna om. Men det gick inte. I mitt huvud snurrade en bild på högvarv. Av att jag var ute och plockade bort träd som låg på marken. De var helt avklyvna, som när stormar tar omkull träd och det ser spretigt ut, men barken var inte heller kvar, så det var nakna träd, som var dramatiskt avklyvna. 


Och jag fick för allt vad jag försökte inte hjärnan att slappna av. Dessa bilder snurrade på ett hysteriskt sätt i min hjärna. 

Jag tog en till Burana kanske en halvtimme senare....och efter en stund började huvudvärken släppa. 

Älsklingen påpekade att jag ska ta en ledig dag, men mitt första svar var automatiskt Nej! Det kan jag inte. Men jag kom på andra tankar när jag insåg hur fruktansvärt trött jag var.

Resultatet av huvudvärken var total utmattning. Jag sko ha kunnat sova hela dagen, men jag steg upp vid halv ett. Imårse var jag tvungen att köra sonen och sen även hämta honom. När han tittade på mig imårse, måste jag nog ha sett helt vild och sliten ut, för han såg frågande ut och sa med en lite skrämd ton: mamma, är du nog verkligen körduglig!!?!


Senare ikväll fick pojkarna och dottern sin första vaccindos. Så nu är vi alla vaccinerade. 

Just nu är skönaste känslan i världen att ligga här och vila...men hoppas det går bättre imorgon. Nu är det bara två dar kvar....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar