29.7.21

Lillebror

Varannan dag far jag ut och plocka hallon från våra hallonbuskar. Jag älskar verkligen synen som möter mig. De stora vacka röda hallonen!
Nu har jag hittills plockat ungefär 5 liter. Och mer kommer det ännu. 



Det är en konstig tid vi lever i nu. Coronan tilltar igen. Vi kommer kanske aldrig att slippa den. Det brinner markbränder på grund av torkan från klimatförändringar. Idag har det varit röklukt häromkring som jag inte vet varifrån kom.

Idag fortsatte vi med bastugrunden efter att jag hälsat på mamma och lillebror, för att hinna träffa honom före han åker tillbaka till Helsingfors. Han hade en dag en cool t-shirt på sig, var det står "all good" och det är nåt speciellt med det i Helsingfors, men hänger inte helt med i det än. 



Ikväll grillas det här igen. Vi försöker undvika använda värmen inomhus, när det är så varmt ute. Men nu har det kommit regn, så det är svalare. 

Det blir grönsaker och nå biffar. Men jag är lite ångerfull att jag inte använde auberginen på dethär sättet. 


Sen kunde dethär sitta som en underbar sallad!

Ikväll har jag även orkat mig på en länk. Dey blev runt fyra kilometer. Det gick ganska bra trots värmen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar