10.8.09

Måndag

Ångest!

Skolan börjar om en vecka!! Det är skamligt! Det är hemskt!
Tillbaks till rutinen. Jag vill ha SOMMARN kvar. Och den dan skolorna börjar är det inte samma sommar längre! Då kan man inte bara njuta. Kläder ska finnas rena till nästa dag. Väckarklockan ska var satt på typ 7.00....12-åringen börjar flera gånger i veckan 8.00, blä! Hatar verkligen att behöva stiga opp! Och för att inte prata om läxorna!
Nåja, inte kan man göra nåt, det kommer på, det är att följa med i ruljansen.

Idag har vi igen varit till Fäboda och solat. Jag, mamma, och syrran, min brors fru och barnen.
Härligt att solbada än en gång och få simma i det salta, rena havet. Och vilka vågar! Jag tror det var första gången i mitt liv jag simmade i såna stora vågar. Det var nääästan farligt!
Och bikinin, den hölls knappt på:-P
Inatt ska vi ha 2 övernattningsgäster, så det blir att ställa iordning nu.

2 kommentarer:

  1. Anonym15/8/09

    Ja, de flesta människor vill hålla kvar sommaren. Men eftersom vi inget kan göra åt årstidernas växlingar är det bara att "gilla läget". Det som slår mig är att det verkar vara mest "synd om" dig... Det skadar inte att ha en positiv inställning inför sina barn vad man än tycker. Det hjälper inte dem att du är negativ mot skolan och rutinerna. Tvärtom. Barn mår bra av rutiner!

    En som också älskar sommaren

    SvaraRadera
  2. Kanske det lät så! Har en flicka som går börjat sexan som har svårt med skolan och som mamma är det inte lätt att se när det går dåligt för ens barn! Läxorna är jättejobbiga för henne och för jag. Jag älskar verkligen sommaren oxå och njuter som mest av den årstiden eftersom det är så fritt. Det finns inga måsten som läxor och allt annat som hör till när skolan börjar. Läs texten en gång till och försök uppfatta humorn i den. Idag har skolan börjat och vi har minsann varit glada och riktigt i extas av spänning och lycka över det. Som förälder fick vi följa med starten i skolan.

    SvaraRadera