3.4.21

Påsklördag

Inte en enda påskhäxa har jag träffat på idag. Undrar hur corona-läget ser ut i Blåkulla. Inte ens en påskhäxa såg jag på min stavpromenad. I småbyarna har jag sett bilder på att man lagt ut en korg med godis på trappan och en annan korg påskhäxorna fick läggs sina brev i. 

I år hann jag så påskgräs i tid....


Idag tog jag ett Burana för att slippa känna av nackspärr. Och det har verkat hela dagen. Så fåse hur det känns senare. Nu är det min tumme som värker igen för att jag slarvat med tum-skyddet. Vad ska det bli av denna kvinna om hon får leva? Allt jobb jag gjort genom åren börjar kanske ge sig tillkänna. Det började för 15 år sen när jag började jobba i båtindustrin. 

Idag har jag sprayat fönstren med fönsterputs i övre våningen. Och älsklingen lade de stora kaklen ovanför bänkskivan. Foton kommer senare av kakel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar