22.2.22

Antarktis

Ska man vara rädd eller inte? Kriget? Men som jag tänkt tidigare....vad kan man? När en gubbe som är full av begär eller vad det nu är, gör att han bryr sig skit i mänskorna. 
Vi kan ingenting! Vi kan ingenting!



Därför är det en så farlig värld. När det finns en man, som har getts så stor makt, att när han vill, så kan han göra eländig skada.
Jag kommer aldrig att förstå! 



Lycka är att få fara till jobbet, ha mat på bordet och få må bra tillsammans med våra nära. Nåt annat behöver vi vanliga mänskor inte ha. Det räcker. Vi behöver inte ha makt och pengar....

....det är synd om dem som inte får nog av sånt, för de kommer aldrig att vara nöjda med sig själva och de kommer aldrig att känna att de har tillräckligt, även om de har mer än man kan ens tänka. Vilket gör dem opålitliga och farliga.

Så min jobbdag gick bra. Idag var jag flera gånger till en container. Det är en s.k frys container. Så där har vi Prepreg mattrullar med mera. Sånt som man laminerar med. 
Det är alltid kallare i dessa containrar än på utsidan. 

Idag var det -11 på utsidan, men trots det, är det kallare i containern och man fryser alltid där. Det känns som att öppna dörrarna till nåt uthus i Alaska när man öppnar dörrarna dit, för de är alltid så igenfrusna. Idag kämpade jag upp dörren med en kofot.


Så jag som annars är frusen, kan tycka att det är skönt att slå åter dörrarna till containern och då känns -11 nästan varmt på utsidan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar