23.4.08

Onsdag

Nu har det varit flera solskensdar i rad, och visst är det underbart!
Lite kyligt varje morgon, men sen när solen väl börjar skina så känner man av den sköna värmen.
På jobbet är det just nu riktigt lungt och harmoniskt. Mam märker att det finns ingen vansinnig stress runt omkring nu när Grandezzan e borta.
På lamineringen är stämningen ganska avslappnad även om vi har jobb hela tiden, men ingen tung press trycker på.
Även om det är jobbigt att t.ex laminera en däckskrans och det värker i axlar och nacke för att man står så obekvämt, så hör man ingen irritation i luften.

Hemma är det på nåt sätt annorlunda nu när våren är här. Barnen är ute mycket mer, nu när datorn inte är igång varje dag.
Jag undrar om jag kunde kallas en "hönsmamma", är det inte då man är hela tiden är orolig vad barnen är och vad de gör?
För nu när barnen inte är inne hela tiden så kan jag inte rå för att jag är orolig. Man vet iallafall var man har dem när de är inne.
Och då slappnar man själv av.
Idag var min 10-åriga dotter ut ganska länge med 4-åringen och då kunde jag slappna av ganska bra för jag vet att hon tar bra hand om honom.
Så jag fick lite mer ordning i huset. Just nu behövs här dammsugning varje dag, det är så sandigt. (+ att jag vilade en stund):-)

I kökssoffan ligger en klähop som borde vikas......

1 kommentar:

  1. Anonym23/4/08

    här har vi full vinter ännu... vi har mer snö än vi haft på hela vintern. och mer snö väntas de nästa dagarna

    SvaraRadera