27.6.26

Visit Vasa

Nu har vi tagit oss till Vasa. Det blev inte den förmiddag vi planerat med katolsk mässa, men vi gick på stan istället och åt lunch där. 

I Österbotten verkar det vara väldigt svårt att hitta en katolsk mässa, som man kan gå på. Den vi sko fara på i förmiddags, och skulle enligt tidtabellen hållas halvelva. Den blev inte av eftersom prästen blivit sjuk. Så då blev det inget.

Vi fick iallafall träffa syrran och hennes man och förstås lillen, en kort stund idag och det var härligt att få se dem🥰 

Vi checkade in på hotellet redan vid ettiden. Glad att vi fick rummet redan då. Vi vilade några timmar och gick sedan till Espresso House på kaffe och sen fortsatte vi ner till havet.





Så småningom ska vi fara i bastun och poolen här.