22.3.09

Söndag

Igårmorse blev det tidig väckning. Redan klockan 5.00. Hade knappt sovit något alls. Men man steg glatt upp när man visste att det bär av till Haparanda. Klockan halvsju åkte vi då iväg från en bensinstation där bussen hämtade upp oss. I bussen försökte nog flera sova, men det var svårt. Nog kan ju bussarna vara obekväma. Varje gång får jag ont i nacken. Efter 2½h ungefär stannade vi på ABC i Uleåborg och drack kaffe och åt en semla. Sen fortsatte färden. Klockan 11 ungeför kom vi fram till Haparanda. Vi åt mat där på Ikea allra först. Mmmm, dendär såsen de har. Bearnasiesås. Den är så god! Det förgyller hela lunchen. Mer klädfantast än Ikeafantast så drog vi iväg, mamma, jag och min syster, till det nya köpcentret, "Rajalla, på gränsen". Vi fick oss många fnittriga skratt när vi gick till köpcentret, kanske 300 meter bort. Det fanns ingen riktig väg än, så vi gick med våra högklackade skor på en skoterled. Och vi halvsprang däremellan.
I köpcentret fanns det nog butiker, men vi hade inte riktigt ro ändå att gå där, när vi visste att det tar flera timmar att gå igenom Ikea. Men jag hittade ett par jeans iallafall, och min syster hittade nåt från Gina Tricot. Där fanns oxå butiker som finns här. H&M, KappAhl, Seppälä, Lindex m.m
Igen klackade vi över till Ikea. Men före det, så in via Skopunkten och hittade nya skor, som vi la på oss. Därifrån gick vi då högfärdiga med våra nya fina skor och in till godishuset och blandade godis för många kronor. Sen var det dags för Ikea. Hittade en ny wc-hylla, att ha parfymer på m.m, sen skulle ja ha köpt ett nyt vardagsrumsbord, men de var slutsålda:-( Köpte oxå en såndär köksgrej, med 3 silverburkar. I den kan man ha bestick eller blommor eller vadsomhelst annat. Det blev endast 16euro för mig där:-) Men eftersom vi inte riktigt kunnat gå och njuta i köpcentret, så sprang min syster och jag dit över än en gång, flåsandes, på skoterleden. Denhär gången var det roligare att gå där. Nu skulle man ha viljat köpa och köpa. Vi hade lite tid, men vi drog från affär till affär. Hittade 3 blusar. Syrran hittade oxå flera saker.
Igen än gång fnittrande över skoterleden och in i bussen. Det var skönt att få slå sig ner!:-)
Vi startade hemfärden klockan sex. Lite frågesport och vitsar i bussen, men tröttheten tog över och jag hängde inte med riktigt. Hemma var vi klockan elva. Då blev det ännu bastubad förrän man stupade i säng....

Halv 2 idag, ska jag med min 11-åring till Hvc. Hon har femte dagen i rad, feber. Nu har hon sjuk hals och blåsor i munnen oxå. Så få se vad det är hon har. Bihålor eller nåt..
Solen skiner vackert idag annars.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar