17.1.10

Söndag

Let's dance och Robinson har blivit avklarat och med det inser man att helgen är slut....
Jag undrar egentligen hur man tänkt i Robinson när ingen faller ut just nu och när de utröstade hamnar på en ny ö. Det blir spännande iallafall....
Jag läste att de finlandsvenska Sister Twister gick vidare i Euroviisut. Glömde helt bort att swisha över och kolla in låtarna i fredags....men tur, nu är det visst flera finlandssvenskar som kommit vidare till final.....finalen ska jag iallafall titta på.
Snart börjar ju även Svt:s melodifestival, den ser jag framemot!
Har haft gäster idag här, min syster och hennes pojkvän och mamma. Det blev en hel del Buzz-spelande och jag bjöd på hallongrottor som var riktigt nybakade och underbara!
Senare ikväll blir det absolut bastu. Jag stinker av kväljande smördoft. Har först nu upptäckt smörets goda sida, men det har ju tyvärr fler negativa sidor!
















2 kommentarer:

  1. Hej!
    Buzz är jättekul att spela. Speciellt under julloven spelar vi mycket Buzz här hos oss.
    Nu undrar jag en sak... på vilket sätt äter du smör?
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är så kul att spela, men måste nog hitta nåt lättare. Nu är det så många sportfrågor...
    Du undrar hur jag äter smör? Skrattar för mig själv och får en bild i mitt huvud hur jag sitter där och äta smör rakt ur paketet:D men så illa är det inte som jag ser i fantasin.
    Jag har alltid vetat att när man bakar, så blir det godare med smör, men har aldrig egentligen bakat själv med smör. Jag har bara använt margarin.
    Men ojoj, vad gott det blir ändå med smör. Jag brukar ofta baka samma kakor och nu inser jag vilken skillnad det är mellan smör och margarin. Men smöret är väl inte så hälsosamt, nån sa att det är djurfett i smöret, som är en av orsakerna till att ens ådror blir stockade, låter skrämmande, så jag tror inte att det blir en vana att använda smör i baket. Margarin är väl lite bättre och förstås olja när man steker nåt.

    SvaraRadera