19.1.10

Tisdag

Imorse efter att barnen åkt till skolan så ringde mamma och undra när vi skulle fara och simma, så vi bestämde oss att det passade bäst idag. Syrran och hennes snart 2 åriga dotter kom oxå.
Så plötsligt satt vi där i bastun vid simhallen.
Simmade inte 1 km idag, eftersom vi ville hinna in till Saigon på mat före vi måste hemåt. Men nästan 1 km blev det.
God mat, saknar lite att det finns endast en sort som är friterad med broiler i. Skulle vilja se mera sånt och olika smaker....inte så hälsosamt, men gott!
Hemma så blev det kaffe hos mamma när syrran kom på besök med sin dotter efter simhallsbesöket.
När kvällsmaten var avklarad här hemma styrde vi igen kosan till Karleby. Denna gång så skidade vi inte utan skrinnade. Hockeyklubbor, puckar och hjälmar med. Åh, det är så underbart att skrinna. Fast det var -10 nånting så svettades vi alla.
Jag är ingen expert på att skrinna och att försöka spela lite hockey, men I love it!
Imorgon funderade jag på att fara med pojkarna på första hockeyträningen. Fick höra att min brors pojke har börjat i "pucken" oxå, så därför skulle det sitta bra om de fick vara i samma lag.
Vi måste nu kolla först ifall det ryms flera med och om man bara sådär kan hoppa in i träningen.
Usch, just nu bubblar det i min mage....har nog "suttat" på för många starka pastiller.
Idag har jag varit orökt 2 hela dagar och jag är mäkta stolt över mig, hittills, det går så bra så!:D
Nikotinplåstret sitter på, och det hjälper så otroligt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar