23.2.10

Tandläkarbesök har stått på programmet idag. Så jag hämtade 10-åringen vid skolan halvelva. Det gällde inte koll av hål i tänderna utan idag skulle man ta modell av hans tänder. Så tandläkaren började med att visa några manicker man sätter i munnen som liknade lite löständer:0
Geggan man fyllde manicken med liknade nån slags Hulk-massa och det såg verkligen inte gott ut. Inte för att han skulle äta den men ändå nåt man skulle stoppa i munnen.
Och det var ju inte en liten mängd!
Man fick fin modell av tänderna nere och det gick ganska bra. Men när man skulle fortsätta av övre käkens tänder så började han kväljas och det lät inte så roligt.
Så automatiskt så åkte munnen ihop och han fick hela geggan i munnen...blää!
Efter tandläkarbesöket åkte vi till laboratoriet och tog några tester som vi har haft remiss på hur länge som helst. Men äntligen kom vi oss iväg dit.
Han har haft från och till lite ont i magen. Så jag vill veta ifall han kan ha nån släng av laktos eller nåt annat. Jag är glad för att man meddetsamma tar olika tester från samma blodprov. Allergi, celiaki mm

2 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort här!
    Jag håller tummarna att det går över i magen för sonen och att det inte är nån intollerans.
    Vår dotter är allergisk mot ägg, fisk, mjölk, kyckling, nötter, mandel, pälsdjur men det är vår vardag så man tänker inte så mycket på det. Många undrar om det finns något överhuvudtaget hon kan äta och visst, det finns massor :)
    Men jag läser väldigt mycket innehållsförteckningar :)
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas vi får nåt svar, förstås vill man ju inte att det ska visa nåt alls, men jag vet inte, nog vore det ju bra att veta varför han så ofta säger han har ont i magen.
    Äsch, va jobbigt att var allergisk mot så mycket! Men man blir säkert van som du säger. Det är nog med spänning man vängar på resultatet av testerna.

    SvaraRadera