10.5.10

Bilfeber?

Vi har hunnit med en hel del min man och jag redan idag...i vår grannstad har några bekanta öppnat en ny bilaffär. Själva bilaffären, MB-Mobile, har de haft några år, men nu har de byggt och öppnat en helt ny och fin. Biltema sitter i samma byggnad. Min lillebror har varit med och byggt denna hall:) Så vi gick och kollade in bilar idag och visst blir man lite bil-sjuk. Det finns nog snygga och mäktiga bilar....t.ex när vi var i Vasa, i fredags och hälsa på min syster, så jobbar ju hennes pojkvän oxå på en bilaffär och där fastnade jag för en riktigt snygg bil....Dodge Caliber hette den, riktigt snygg den! Vi trampade idag även in till Kodin-Terra som oxå är en ny byggnad....och vi besökte oxå Käyttöauto som oxå har öppnat i en helt ny och fin "glasbyggnad". Så som det hörs så kommer det upp många nya byggnader just nu och allt är på samma område....Kokkola håller på och bli en storstad=)

Mätt är jag oxå, vi åt lunchbuffé på Abc....

2 kommentarer:

  1. Alla möjliga slags febrar kan man få då man går in i butiker. Jag undviker de flesta just nu :)
    Kodin-Terra ska jag försöka hinna med på fredag, lördag kanske. Eller i sommar...

    SvaraRadera
  2. Ja så sant! Men det är tur att man kan ha dendär febern oxå...tänk bara om man vore riktigt rik...då skulle man väl aldrig få dendär känslan:)

    SvaraRadera