2.9.10

Tv-program och öroninflammation...

Har tidigare ikväll varit till hvc, igen, med 11-åringen. Han har haft öronvärk igår och imårse vaknade han med vad han kallade "vansinnig" öronvärk. Det är je en bagatell egentligen öronvärken jämfört med brännskadan, men tänkte jag inte, det kommer fler saker när det händer en sak och rätt hade jag. Så läkaren konstaterade att han har öroninflammation, han har varit ordentligt förkyld nu i typ 2 veckor. Så nu blir det en veckas kur med antibiotika.

Från det ena till det andra. Har ni sett Tv-reklamen? Svenska Idol börjar 7 september. Och det ser vi framemot här i huset! Idol och Melodifestivalen ligger högst på topp! Det märks att det blir höst när de bättre och roligare tv-programmen sätter igång. Det är löjligt mysigt att sätta sig i soffan, när det är mörkt ute, läxorna är lagade och man bara vill ta det lungt.... 
Melodifestivalen startar ju inte förrän 2011, men ni kan ju faktist just nu skicka in egna låtar. Vem vet vad det döljer sig för proffsiga låtskrivare här på min blogg!
"Bonde söker fru" startar 6 oktober. Det är mycket humor i den serien! Dagen efter, 7 oktober startar "Robinson"! Sen har ju finska "Big Brother" just startat. Den kan vi titta på nångång, men det säger man ju inte högt, då är man konstig, så det viskar jag fram. Den showen handlar ju mest om sex och att supa.
Det är inte så många finska program man tittar på tyvärr. Det jag saknar, är svensk text! Då skulle jag titta mycket oftare på finska serier! Undrar varför man inte protesterar mot att betala Tv-licensen! Det kan ju inte vara svårt att få in svensk text!

Äsch, mycket text i inlägget idag igen....sorry!
                      American Idol winner 2010 Lee DeWyze

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar