25.2.18

Jessica Biel

Min australiensiska syster skrev precis att jag liknar Jessica Biel. Vad är väl bättre än det!! Hon är ju snygg🤔


Oj vad länge jag sov imorse. Vaknade efter 9. Men temperaturen visar -10. Nästan sommarkänsla över det. Idag ska jag ta en promenad och sedan elda i huset. Har ja tänkt! Fick genast upp eld idag. Ofta så tar det en stund.

Har oxå tänkt skida för första  gången på några år. Så om ni ser mig i spåret var snäll mot mig när ni kör förbi mig. Min klumpiga långsamma stil kan bli en av orsakerna till er magkramp idag.
Men det bjuder jag på🙄
Jag önskar jag kan lära mig rätt teknik nån gång.


Kommer ännu ihåg vilken mardröm det var när jag tävlade på skidor i skolan. Och det var så tungt! Minns nästan ännu mitt panikflås! Vi tävlade varje vinter mot de andra skolorna i nejden. Hade min storebrors skidor och säkert 3 storlekar för stora skor dessutom. Det gick inget vidare....

Idag det blev ett par kilometer. Mina ben sved av köld eftersom jag hade för lite på mig. Men, det var värt det. Så vackert idag igen!





Som barn måste man ha haft så bra kondition. Vi bodde på samma ställe mina kusiner och jag. Riktigt Saltkråkan miljö. Och vi var igång hela tiden. Vi var hemma vid middagstid för att äta och sen fortsatte lekandet! Inga telefoner. Ingen dator. På vintrarna hade vi skidspår på åkrarna och en pulkbacke som vi kallade "Djennesöura".
På somrarna lekte vi massor av lekar och spelade fotboll. Och vad vi simmade!!

Farfars röda trägunga.
Bredvid den fanns en rund sten målad i flugsvampens färg.

Här matar vi farfars får

Nästa vecka har pojkarna sportlov. Måste hitta på något då, så att de inte sitter hela dagarna på sina telefoner. Vi tar sportlov på riktigt i oktober när vi reser till Grekland. I fredags betalade jag bokningsavgiften för alla, så nu är det bekräftat att vi åker. 

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar