28.2.19

Tacopaj

Vilken dag det var idag! Jag har både kört transport-bilen för att hämta varor och trucken för att lossa. Jag gillar verkligen inte den stora trucken. Idag lyfte jag av två stora trälådor med winchar i på 1000kg.
Igår lossade jag en ännu större trälåda med rigging delar på 400kg.

Den utländska chauffören hade ändå bra tålamod. Lyckligtvis hade jag även idag precis som igår hjälp när jag skulle lossa av. Utan mina medarbetares hjälp skulle jag få panik.

Det är verkligen en konstig vecka, när jag försöker uppfylla det jobb ensam som vi annars är tre personer på.
Jag hjälpte även en utomstående varuleverantör att plocka varor i hyllorna som fylls på en gång veckan. Så jag var nog verkligen trött i huvudet och i kroppen när jag åkte hem.

Men jag klagar inte, för det är ju en utmaning!
Och på kvällarna slappnar vi ju av. Nu håller vi på och ser på Star Trek Enterprise. Jag trodde aldrig jag sko gilla en serie som den, men den e så bra!





Ikväll tog jag en snabb promenad med stavar efter jobbet, men det var en så kylig vind att jag fick ge mig tidigare än jag tänkt. Det var trots allt en frisk promenad.

Efter promenaden gjorde jag tacopaj.
Den blev goo!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar