14.5.21

Vi har flyttat❤

Visst är det mycket att stå i med att flytta, men nu har vi kommit så långt, att man kan säga: Nu har vi flyttat!

Har kört hårt de senaste dagarna, så nu känns det av. Är trött. Men vi har fått tömt det mesta från lägenheten. Nu ekar det tomt i den. Jag kommer nog att sakna stället. Det var så enkelt att bo där och så fin lägenhet och på bra ställe, men nu har vi eget hus, egen tomt och egen trädgård. 

Ja, förvisso kan man ju int kalla det trädgård ännu...men kanske senare. Det känns heligt och jag hoppas att vi kommer att ha dethär hemmet fylld av värme och kärlek. Vi flyttade hit igår, på Kristi himmelsfärd. I mitt sinne tänkte jag. Det var den dagen som Jesus flyttade till himlen. Den känslan han måste ha haft över att flytta, kan inte beskrivas. 

Vår känsla har inte riktigt hunnit hinna ifatt oss än och det tar säkert tid.

Jag beställde just soptunnor. Då känns det även som ett stort steg. Egna soptunnor! Nästa steg är en postlåda och ändring av adress.

Såhär ser det ut nu...nu gäller det att få nånslags inredning som gör det mysigt.
Och sakerna till sin rätta plats. Vaserna och skålarna på bordet är bröllopsgåvor från när vi gifte oss för snart två år sen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar