17.6.21

Salomon Islands

På jobbet var det svettigt. Dagen rullade på och det fanns mycket olika saker att göra. Vid fyra kunde vi fara ut på en liten rundtur till kajn och titta i båtarna. 145:an och 68:an. Så kallat öppet hus, men idag blev det öppen båt. Sen fick vi glass och så cyklade vi hem. 

Jag handlade mat och sen gjorde jag Pad Thai. Och så dammsög jag.

Igår hämtade jag ett paket på posten. Vi har fått en present som kommit hela vägen från Salomon Islands, via Kalifornien. Ett underverk att beundra. En bröllopsgåva av älsklingens morbror, och hans fru i Kalifornien. 


Den är extra speciell denhär presenten och betyder så mycket. Mitt i sjukdomstid och smärta har de tänkt på oss. Det är bara lite över två veckor sen hans morbror dog i en tids sjukdom. Och mitt under den sorgsna perioden har de tänkt på oss och skickat oss denna gåva....jag önskar så, att vi en dag får träffa hans fru. Jag hann aldrig träffa hans morbror, men jag har hört att han var en underbar mänska. 

Jag har inte ens vetat om att det finns ett ställe som heter Salomon Islands. Och nu har jag rest runt på öarna där via Maps och det var så spännande. Varför reser man inte oftare på detta sätt till olika delar av världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar