26.9.21

Broderi

Nu ska jag börja brodera. Till jul. Jag sko ju gärna brodera hellre än sticka. Men att brodera tavlor är ju så gammalmodigt. Så ingen hänger upp såna tavlor numera. Men till jul är det okej. Så jag ska brodera på ett kuddöverdrag och brodera en tavla. Tavlan blir knappast klar före jul, men det är okej. Dessa finns på Ateljé Margaretha.




När jag var på Kvinnoweekend, så berättade en av de jag blev god vän med, Lena, hon som stickat tiotals tröjor, att man ska inte börja med att sockor som nybörjare. Börja med att sticka en tröja. Det hade jag inte väntat mig. Nej, sockor är krångliga att börja med som nybörjare. Jag trodde sockor var det enklaste. Men nej. Så är det då inte. Utan att sticka en tröja. 

I hennes familj finns en som bloggar om stickning, Lyckeliten heter den bloggen. Där får man så fina tips om tröjor och sen kan man köpa mönster. Så nån dag ska jag beställa mönster därifrån. Lena sa att den tröjan som heter "Mammas Isbjörns Hoodie" är den man ska börja med som nybörjare. Strömsö tröjan som alla stickar har jag redan. En som mamma stickat, men inte ville ha eftersom hon stickade fel. Så jag köpte den av henne. Men kanske jag stickar en sån nån dag. Jag vill ju så mycket, men kommer inte igång:) 

Igår lördag, var vi ute och plockade kvistar från tomten och flisade dem. På kvällen grillade vi goda hamburgare. Idag ska vi fara och hälsa på hos mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar