17.11.21

Samma gamla vanliga

Det luktar rök från när älsklingen startar upp eld i pannan. Oftast känner jag ingen rök. Röklukten, den får alla nerver i kroppen vakna. 

Dagen gick bra, egentligen har veckan hittills varit riktigt bra. Hoppas det fortsätter så. Ibland när jag är trött och bara vill sova eller byta jobb, eller inte jobba med mera. Så slår mig tanken oxå. På hur bra vi har det! På jobbet! Vi har det så jättebra!! Så de många gånger jag gnäller borde jag skämmas. 

Det är en bra arbetsmiljö! Och arbetskamraterna. När man jobbat med samma personer i tio år, blir arbetskamraterna som brorsor. Brorsor som man retar sig på, men ändå tycker om.

Så, de gånger jag vill byta jobb, tänker jag oxå på alla mänskor på jobbet. Alla, varenda en av dem, påverkar ju mitt liv på ett eller annat sätt och man har olika relationer till varenda en, och det är ju så värdefullt att ha.

(Visa webbversionen för musik)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar