11.12.21

Lucka 11

Idag steg vi upp vid åtta. Jag kan knappt tro det är sant att vår Finn sov så länge. Kokade gröt och sen gick jag på en kort promenad med honom. Vilade en stund och nu ska jag dra iväg till Jul på Södermalm. 

Senare ska vi fara till Ekorosk med ris, och sen på julgransjakt till min skog.

Från julmarknaden kom jag hem med ätbara saker.

Lingonlimpa från Lillkungs

Panettone, den italienska julkakan

Mitt i allt detta mysiga, med julmarknader, julgranar, tända ljus, julklappar, julbak och allt det som hör den mysiga julen till, dyker det upp bilder från verkligheten i världen. Hur verkligheten är på riktigt, där alla mysiga sentimentala känslar av myspys får sig en törn.Vi inser inte hur lyckligt lottade vi är? Eller är vi?

Så i dagens lucka, hittar ni dethär, tryck på länken:

WORLD FOOD PROGRAMME





1 kommentar: