25.4.22

Min reality show

Trött idag efter helgens resa. Cyklade idag, och tog Finn på en kort promenad efter jobbet. Sen halvsov jag. 

Denna vecka ser ut att bli den sista veckan jag har möjlighet att sluta tidigare. Det har varit så hälsosamt för mig att få sluta halvtvå, men nu blir det ändrade planer på lagret, så jag behöver jobba hela dagen. Visst har jag känt på mig att det sko komma till en ende snart. Och sen behöver jag inte heller ha detdär dåliga samvetet när jag smiter iväg tidigare.

Lite bortskämd har jag blivit. Jag har haft mer energi, tror jag, iallafall att laga mat. Men det går i vågor. Det är inte så lätt alla gånger att komma hem vid fyra, vara hungrig och trött och middagen ska fixas. 

Ikväll har vi ätit ris och kycklingwok. Det fick sonen laga. Jag måste ha honom att fixa middagen nu, så att han får lite hjälp på traven, när han flyttar till hösten. 

Så han får säg vad han vill lära sig laga, och så lagar vi det. Han laddade även ner Arla-appen där det finns enkla recept. Före middagen har jag övningskört med minstingen. Vi måste öva varje dag nu. För i Juni behöver han körkort till sommarjobbet.

Helsingfors. Denna stad alltså. På gott och ont. Det är så otroligt stor skillnad mellan Jakobstad och Helsingfors. Det är för mig som att Helsingfors vore ett helt annat land. Det är stort och så annorlunda. Mycket mänskor. Överallt. Så annorlunda mänskor. Jag kunde sitta i dagar och bara titta på alla mänskor.

Tänk om man kunde gå där på gatan och intervjua olika mänskor om hur deras liv ser ut. Det sko vara så spännande! Kanske jag kunde börja min egen reality show från Helsingfors. Jag sko nog gilla det! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar