8.1.23

Tomt i huset

Vilket yrväder det blev! Jag är glad att vi inte kom oss iväg till Esbo och Nylands brigad när jag sett hur vädret varit. Vi sko ha haft en stressig resa hem med väldigt dåligt väglag.

Förstås sko det ha varit kul att övernatta i Esbo en natt och spendera lördag med nåt kul, kanske shopping och middag ute och söndag på brigaden.
Varför det inte blev av, var för att militär-pojken glömde att anmäla oss, sen var han för upptagen och sen när han hade möjlighet, var det försent.

Jag körde därför han som studerar till tåget ikväll. Tågen var överfulla eftersom många åker tillbaka till skolor. Därför var han tvungen att boka tåg från Kokkola. Så dit körde jag honom. Men när tåget kom var det lite skrattretande. Hans vagn saknades. Han sko in i vagn nummer 10. Men tåget hade bara fem. Jag vet inte vad som hände, men de andra vagnarna satt fast i Uleåborg.

Nu kommer det nog att kännas tomt här i huset. Vi har ju förstås Finn, så då är det inte direkt lungt. 

Idag har jag plockat bort lite jul, men granen får nog stå kvar ännu så länge det går. Den är så fin!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar