13.7.24

Semester☀️

Lördag och min semester börjar😍 Redan nu sitter jag och planerar något roligt att göra. Drömmer t.ex om en vandringssresa i Norge...

... men kanske jag börjar denna dag med att fara och solbada eftersom det är solsken och vädret den första semesterveckan ändå inte ser så bra ut. Och trots att det är mitten av Juli, har jag inte ännu simmat en enda gång.




Så jag körde till Pörkenäs med strandväskan packad och såg fram emot några timmar på stranden. 

När jag kom dit var parkeringen tom, klockan var ju trots allt bara efter 11. Men jag insåg ganska snabbt att det blåste mycket och ganska kyligt för att ligga och solbada. 😀

Dessutom var stranden tom och genast kände jag mig lite obekväm och inbillade mig nog när jag tyckte fotspåren efter något djur med klor var enorma.😁

Jag gav opp när jag inte hittade någon bra plats från vinden och tänkte att kanske Storsand é bättre. Förvisso blåste det även där. Men jag åt min pasta-lunch och låg kanske en timme innan jag kände att dethär var inte alls roligt idag. Blåsten kändes för obekväm. Och jag kunde inte slappna av. Så jag körde hem istället. 

Nu funderar jag ifall jag ska hoppa i mera kläder som skydd mot myggor, och fara och plocka blåbär...

...nu har jag några askar blåbär i frysen. Vi har ännu lite kvar av förra årets, men nu äter vi blåbär på gröt varje morgon och på söndagar i pancakes, så jag får nog fara flera gånger.








I USA blir man inte förvånad på saker man ser i trafiken, men när man ser något här som är annorlunda, känns det lustigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar