6.1.10

Om jag var en mäktig man...

....skulle jag inte tveka!! Då skulle några stycken, precis i denna sekund, kastas utav mig fängelse! Folk som dömt alla andra hela livet och tyckt att man varit bäst själv får nu se sig själv i ögonen och jag hoppas de skäms så att de inte vågar yttra ett ord mer!
Min tanke går till filmen Pahat pojat, men förstås är verkligheten i det jag tänker på nu mycket mycket värre!
Jag har alltid vetat att dehär, har trott sig själv vara högre än andra. Man har pekat på andra, på fel de gör i livet, småsaker, när det är de själva som bär på den största skammen och de som varit värre och elakare än andra!
Men är det inte så man gör när man vill få de egna gärningarna att kännas mindre?
Man börjar racka ner på andra!
Jag önskar att nån går till botten med dethär och att mänskor ställs till svars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar