23.2.14

Det är ledsamt

Dottern är på väg tillbaka söderut. Hennes sportlov är över, och pojkarnas har knappt börjat. Men dottern fick iallafall ett långt lov. Hon ringde tidigare från tåget och jag blev förskräckt när hon sa att konduktören sagt att hon måste betala in 55 euro för att åka med eftersom hon inte har rätt studiekort.

Studiekortet hon har, ger tydligen inte rätt till rabatt på tåget och där satt hon med nu med studiebiljett som jag bokat åt henne.
Jag trodde knappt mina öron. Men tur fick hon ju ändå åka med utan att betala mera
Juniorbiljetten gäller ännu för henne, så det löste sig. Pust.
Tågbiljetten skulle ha blivit nästan 100e. Nu måste jag ta reda på vad det är vi måste fixa till.
Jag hoppas inte vi måste skaffa ett nytt studiekort. Jag trodde att man kunde använda ett studiekort och att det gällde överallt.


Fick reda på att nyheten på ÖT om en olyckshändelse utomlands där en 25- årig finländare omkom var en bekant. Kommer att komma ihåg dig som den visslande glada mänskan, som var så jättetrött varje morgon, men så full av humor och energi på dagarna.
Vila i frid min vän.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar