28.1.16

Cyklade omkull

Min 12-åring fick 3 stygn i hakan idag. Han cyklade omkull på väg till skolan och slog upp ett sår på hakan.
Jag var ju på jobbet då det hände och när jag äntligen kollade min telefon hade jag 4 missade samtal och flera meddelanden av 14-åringen som cyklade tillsammans med honom.
Jag körde genast lite skakig iväg till skolan och de som sett vad som hände hjälpte honom och ringde ambulans.
De var ju förstås rädda att nacken skulle ha fått skada.


Vi åkte till sjukhuset och där fick han 2 bedövningar och sen sydde en läkare ihop såret.
12-åringen och jag tog resten av dagen ledig. Efter lunchen somnade vi båda i soffan och jag tror vi sov runt tre timmar.
Det var en riktigt avslappnande eftermiddag tills pojkarna började tala om hunger.
Det blev middag och sen städade jag huset och andra hushållssysslor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar