2.3.23

Celestron Starsense

Så less jag var i senaste inlägget. Men jag skyller på trötthet. Ibland är jag så oerhört stolt att jobba just där jag jobbar och med det jag jobbar. Men sådär kändes det när jag cyklade hem den dagen.

Igår var jag hos frisören. Skönt att få en ny färg och uppklippning. Man känner sig lite piggare. Jag var även till Pihlajalinna och diskuterade min sömn. Så jag ska föra sömndagbok och aktiviteter. Astmamedicinen som jag tar morgon och kväll, alltid vid läggdags, kan ge sömnproblem, så från och med nu tar jag den medicinen tidigare på kvällen. 


Idag har jag varit ganska busy. På jobbet var det ganska lungt och de sista timmarna gick trögt med huvudvärk. Efter jobbet körde jag dottern och hennes pojkvän till stan. De hade bilen där på service. Jag for in via Lidl, köpte havrebröd från bageriet, röd mjölk och for hem och kokade mannagrynsgröt. Snabbt och enkelt, men gott! Jag hade äntligen tänkt lägga mig ner och vila huvudet. Men när jag satt där och bläddrade i telefon, insåg jag att om cirka 15 minuter sko jag på ett möte.

Som tur är jag snabb. Drog av mig min svettiga arbetsjumper, drog på mig en finare tröja och åkte iväg. Mötet tog en timme och sen när jag kom hem, tog jag Finn på en rask promenad. Klar natthimmel. Så jag tog fram mitt teleskop! 🔭
Det köpte jag redan tidigare när jag ville se den gröna kometen. Men teleskopet kom aldrig fram i tid. Nu håller jag, vi på att lära oss det.  Månen🌙 har vi sett ganska klart. Men planeterna och allt annat har vi inte lyckats så bra med än. Men vi lär oss.

Min telefon tar såhär ljusa bilder med nattläge på.


Detta teleskop har jag köpt.





Och här kan ni läsa om det:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar