1.5.12

Vadå ipad??

En på jobbet blev aningen frustrerad idag när han inte förstod sig på skillnaden på Ipad och läsplatta:) Så för att få rätt svar, tog jag till Wikipedia! "Apples ipad är ingen läsplatta, eftersom den inte använder elektroniskt bläck. Ipad är en surfplatta. Läsplatta ser ut som en vanlig bok och man läser från skärmen." På jobbet gick det bra, mest för att man visste att det är ledigt imorgon:) Ikväll har vi grillat riktigt gott kött. Och ätit för mycket godis. Efter jobbet körde jag till Jakobstads bilskrot för att lämna in papper för Mondeon som ska skrotas.

Läste tidigare ikväll om en bil-moped-olycka i närheten och det känns tråkigt att Läsa. Jag var på väg från stan och två ambulanser körde om mig. Kollade på tilannehuone.fi och det visade trafikolycka. Dessa unga som säkert såg fram emot att fira "vappen" och hamnade istället på sjukhus. Jag hoppas att de klarar sig bra trots skador. Imorgon ska jag sova tills jag vaknar av mig själv. Väckarklockan ska offline!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar