16.3.22

Min tur ⛔🚳🚷

Igår jobbade vi, jag och min jobbarkompis på däck. Samma jobb som dendär gången på skrovet. Till alla lycka fick jag denna gång använda linjal och rita en massa streck. Det var så många sjuklediga, att herr Arbetsledaren, fick söka i alla hörn och jag menar verkligen i alla hörn, för att hitta folk. Och när han väl gjorde det, verkade det gå undan. 

Killen jag jobbade med kände av lite i halsen under gårdagen, så igårkväll tog han ett coronatest, som var positivt. Jag tyckte jag kände av nåt oxå, men eftersom jag så ofta känner av nåt, tänkte jag att det var inbillning. Jag bestämde mig att testa mig på morgonen. 

Vaknade med huvudvärk och lite illamående, jag gjorde testet och det ensamma vanliga C- strecket var inte ensamt mer. Det var ett svagt T-streck. Så jag for senare till hvc och tog det ordentligare testet. Så på det får jag kanske svar imorgon. I samma bilkö till testning fanns även en annan jobbarkompis, som jag jobbar med dagligen.

Det jag känner är värk i muskler, men sen har jag även en torrhosta som håller på blir värre. Det kliar och retar i halsen, så när jag talar är min röst lite grov och hes. Och sen känner jag av lite snuva, men ytterst lite. Så jag är väldigt tacksam att jag har tre sprutor. För på nåt sätt så är det precis som att det känns att den skyddar. Men det lär jag väl få se, om det blir värre eller ej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar