11.4.08

Freaky friday

Freaky friday, things ain't going my way
everything is gone, my life is a country song.
Freaky friday, go play on the highway
everything is wrong, what the heck is going on......

Denhär fredagen blev inte riktigt som man tänkt sig.
Min man ringde imorse, han var hemma, eftersom han skulle till kvällsskiftet,
så han ringde och sa att de 2 äldsta skulle vara hemma idag eftersom en hade huvudvärk och den andra nackspärr.
Huvudvärken som dotterna hade var inte så ovanlig, hon har ofta haft huvudvärk den senaste tiden. Nu vet jag inte om det beror på att hon spänner sig eller om det är nån metod hon använder för att få vara hemma från skolan.
Men nackspärr som min 9-åring har, den är inte så enkel.
Han har legat hela dagen, inte kunnat vara upp på toaletten, inte heller upp och äta,
så vi har varit tvugna att få alla hans behov uträttade i sängen. Behöver han göra nr 2, ja då vet jag inte vad jag ska ta mig till.:-O
För det gör verkligen ont, han kan enbart ha huvudet åt ena hållet, och det finns en körtel just på den sidan där det värker som är väldigt svullen.
Jag har ringt till hvc växeln och blev skickad vidare till en sjuksyster som berättade att värkmedicin som Burana tar ner inflammationen. Så nu är det att hålla tummarna upp att det snart blir bra!

Själv är jag förkyld, inte ovanligt...borde kolla bihålorna, igen, kanske.
Dessutom har jag nu ont i halsen, och när jag sväljer är det som en klump där.
Min körtel i halsen verkar oxå vara en aning svullen så kanske det är samma virus jag och min son har.

På jobbet håller vi nu på med den sista Grandezza-båten.
Det är skönt att inte behöva göra fler, eftersom det varit så bråttom hela tiden och det har varit lite tråkigt att hela tiden göra samma sak.
Så nu blir det mycket lugnare tror jag, men hoppas iallafall att det finns jobb åt oss!
Nu blir det kaffe....sen senare bastu som inte blev av igår...

1 kommentar:

  1. Ellen11/4/08

    Det låter inte riktigt bra... Ni får krya på er!

    SvaraRadera