26.1.09

Då hade vi maginfluensan i huset oxå!


Vaknade imorse som vanligt när barnen skulle iväg till skolan. Redan då suckade 11-åringen att hon hade sjuk mage och jag blåste bort det att: ät nu lite så blir det säkert bättre. Tänkte genast att fåse om vi får "magafari". Hon försökte äta en smörgås och dricka varm te, men hon suckade bara mer och det gick inte att få ner nånting alls. Skickade ett sms åt mina jobbarkompisar som skulle komma på besök och varnade dem för att det kanske fanns nåt virus här. Men de kom glatt iallafall och det var jag så glad över! Redan när de kom hade hon spytt en gång och hon har gått hela dagen och suckat och spytt 3 gånger till. Hon har legat över toaletten flera gånger mellan varven oxå. Nu har hon sovit en stund och det hörs att hon är lite piggare, men jag har svårt att tro att det redan är över, så fåse.

9-åring for genast efter skolan tillbaks dit, men för att skrinna. Han har så obehag när nån spyr, han är precis som jag när jag var liten.

Jobbarkompisarna blev bjudna allra först på pizza, eftersom de kom på förmiddagen, så ville bjuda på lite salt då. Det var så roligt att träffa dem igen och jag önskar verkligen att vi snart kan träffas igen. Vill absolut inte mista kontakten med dem!!

Sen blev de bjudna på kaffe med dopp, så jag tror och hoppas att ingen av dem behövde åka hungrig härifrån!:-)

Nu är det bara att vänta och se då vem som blir nästa att få maginfluensan....det är faktist flera år sen vi haft det så det kanske nog är vår tur nu, kommer inte ihåg mer hur det känns.

2 kommentarer:

  1. Anonym27/1/09

    Äch.. Fy då... He är jo int så kul!! hoppas innerligen att int he hittar hid å...:-(
    m.b

    SvaraRadera
  2. Ja he hoppas jag å!:-) Nå, ingen annan har fått i än, så jag byri hoppas lite att kanske vi ader slapp undan!

    SvaraRadera