3.4.09

Fredag!

Finally friday...
Nu har vi varit och simmat. Man blir alltid lite slö efteråt.
Jag läser ju dagligen tidningar här på nätet och just nu är jag så förbannad på två saker!
För det första hur man ratar det sjukhus som finns här. Det hände ju en tragisk olycka för en tid sen på bb:n och nu tror man att det är fel på kompetensen hit och dit mm
Men det som hände där, det kan hända precis var somhelst!!
Folk är så tokiga! Dethär kommer att sätta sjukhuset i så dålig dager att det hamnar och stänga till sist när folk börjar söka sig bort. Jag har ju bara goda erfarenheter från sjukhuset och då har jag ändå fött fyra barn där, och jag har njutit varje gång, för att man blivit omhändertagen så väl och så professionella som barnmorskor och sköterskor varit!
Den andra saker jag irriterar mig över är dethär med alla förbud som kommit. Nu blir man mer straffad av att prata i telefonen än som rattfyllerist, om jag fattat det rätt! Och dethär med fildelning. Hur ids man ens göra en lag emot det? Det har gått för långt hursomhelst. Man kommer aldrig att få bort det! Artisterna, de lever ett sånt lyxliv ändå, med flera villor större än ett slott och 7 stycken bilar, för olika tillfällen mm och sen att de har ett sånt drömyrke, att få stå och sjunga! Jag tror att artisterna är vid dethär laget så själviska så det inte är klokt!
Att dela filer på nätet, det gör ju artisterna bara mer kända och populärare! I sin tur så får de in mer pengar på sina konserter. Jag tror att många artister blivit kända tack vara fildelning. Ta tex Basshunter. Inte skulle han vara känd med "boten anna" om inte det varit för fildelningen.
Hans genombrott kom 2006 när den svenskspråkiga låten laddades ner via Internet.
Och det finns nog många fler!

http://www.youtube.com/watch?v=RYQUsp-jxDQ

http://www.youtube.com/watch?v=0OzWIFX8M-Y&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar