20.7.09

Måndag

Igår hade vi riktigt roligt. Vi gick över till brorsan som bor strax här bakom oss. De hade redan gäster och fler kom det. Så vi blev bjudna på kaffe och god glass. Vi kom på att vi skulle testa wolleyboll, så vi gick iväg till planen och drog igång. Jag spelar nog hellre fotboll. Jag har nog tappat greppet när det gäller wolleyn. Kommer ännu ihåg när vi var ett gäng flickor, ja, det är nog mer än 10 år sen, när vi spelade wolleyboll i skolan på kvällarna. Då gick det sådär, men nu blir jag bara irriterad när en lätt boll kommer och man inte får tag i den och man står och viftar som en tok. Vi har kommit överens om att det blir fotboll nästa gång vi träffas! Men kul var det iallafall när vi var så många!
Min man kom hem igår runt nattetid, runt två. Nu är han redan idag i jobb, det var nog tur att han sov lite i bilen på hemvägen, för han hann ju knappt sova 2 timmar hemma.
Jakobs dagar har börjat. Ska kanske senare idag dra iväg till Storloppis och se om det finns nåt intressant. På torsdag och lördag uppträder Sportis gym med Batuka, jag får inte missa det!!
Jag har själv gått en kurs i Batuka och blev bjuden att komma med och uppträda på scenen under Jakobs dagar, men jag är nog lite för nervös att uppträda bland folk. Skulle nog falla av scenen eller nåt liknande. Men det skulle ha varit så kul! Batuka är en glad dansblandning till härlig musik!:-)
Idag är det mulet och det kom pyttelite regn för en stund sen. Vädret brukar vara jättebra på Jakobs dagar så få se hur det bli i år.

http://www.youtube.com/watch?v=XV7jeTCpW1w&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar