21.4.10

Onsdag och virusen håller sig kvar i Finland...

Tredje dagen i rad min äldsta dotter är hemma med flunssan. Men jag kan ju inte bara skicka iväg henne till skolan med sån hosta och sån hals som hon just nu har. Till på köpet får hon huvudvärk av den hemska hostan....börjar hon inte blir på bättringsvägen snart måste vi ta ett besök till nån läkare. Angina är jag lite rädd för. Det har vi aldrig haft, men vem vet när den kommer? Maginfluensan här i trakten ger INTE med sig! Jag har då aldrig sett på maken!
Hörde IGEN om flera som har den just nu! Brukar det verkligen vara såhär? Redan före jul gick ju den från hus till hus. Många har fått den en andra gång, säkert flera en tredje gång....vi har haft den bara en gång och jag hoppas verkligen det är länge till nästa gång!

Iallafall, nu ska jag dra iväg på Zumba, det är att pass på före man får flunssan:)

2 kommentarer:

  1. Ush så envis, haft 2-3ggr slapp ej undan

    krya på er i stugan. Kan bara vänta ut det - finns inget annat alternativ.

    SvaraRadera
  2. Nej så är det:) Jag har inte ännu fått dendär flunssan så jag hoppas ju att jag ska slippa undan...:)

    SvaraRadera