30.5.10

Morsdag har man firat idag i Sverige! Så stort GRATTIS till alla ni mammor som bor där! Hoppas ni alla haft en fin dag!
Själv började vi denna dag riktigt sent. Sov så länge så jag täcks inte ens säga klockslaget....Eurovisionen var en riktigt festlig show. Men diggade nu inte så våldsamt den låten som vann.
Jag är riktigt förvånad över att både Island och Vitryssland fick så dåliga placeringar, det var de 2 som var de mäktigaste låtarna. Danmark var riktigt bra! Om ni minns Grekland, så han som sjöng "Opa" är en kopia av min bror faktiskt:)
Så han skrev till mig att jag ska rösta många gånger på honom:D men han fick en röst av mig för liknandets skull. Å förståss fick mina favoriter en röst.
Det förvånar mig varje år, att när en viss låt börjar få sina 12-poäng så fortsätter det i samma takt. Är det månne så att det "råkar" sig så bara, eller är det nåt fiffel??
Jag har svårt bara att tro att hela Europa gillade Tysklands låt sådär mycket.
Harmt är det att Anna låg bara 1 poäng från att ha kommit till final. Jag tror hon skulle haft bra placering! Erik Saade skulle garanterat ha blivit Top 5 i Eurovisionsfinalen!

Ikväll har vi varit på besök till min mans syster. Vi hade vovven med, Nemo, eftersom grannarna där ville träffa honom. Det var ju därifrån vi tog den....

3 kommentarer:

  1. Vilket spektakel! Klart man förundras när vinnarlåten ALLTID drar ifrån med MARGINAL när det finns sååå många låtar med!! Har verkligen europa samma smak bland sååå många låtar att välja med!?!? Värt att spekulera i! Men jag gillar spektaklet!!

    SvaraRadera
  2. Och jag gillar som sagt inte spektaklet ;)
    Jag har inte ens hört vinnarlåten.
    Är man "mossig" då eller??
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja samma här! Spektaklet gillar jag! Ja, det vore intressant att veta om Europa verkligen röstar så lika!

    Carina...nejnej, du är inte mossig:D
    Jag har iallafall inte sett nån mossa på dig:D
    Kram kram

    SvaraRadera