25.6.12

Midsommar

Jag har alltid tänkt att midsommar är mitten av sommaren vilket retat mig i åratal!:) Nu har jag lärt mig att midsommar egentligen betyder början på sommaren, så det känns bättre:) Midsommarblommor har jag inte plockat och som nån sa, skulle man sova med blommor under kudden skulle det nog krypa fästingar och andra kryp in i öronen när man sov. Har tagit mitt första dopp i helgen, på Börsskär, i saltvatten, och aldrig i livet kunde jag ha trott att det skulle vara så kallt! Nästa gång jag simmar blir det i sötvatten och det kommer att märkas minsann! Det är ju säkert 5 grader varmare:) Fredagkväll körde vi till Kauhava, sista gången man såg den uppvisningen där eftersom det stängs ner. Harmt! Vi såg Haloo Helsinki uppträda med låtar man hört. Jag fick höra Erika låten jag diggat. Hemma blev det grillning. Det blev en lugn och fin midsommarafton. Midsommardagen var vi bjudna till en sommarstuga och det lever man länge på. Solen sken, underbar härlig sommarvärme. Bastubad med droppar av midsommardoft östes på bastukaminen, dvs björkdoft:) Och simmandet som var så uppfriskande. Vid midnatt åkte vi hemåt och underbart att köra hemåt i den ljusa sommarnatten. Nu är det redan måndag och kan inte sova:) Är inne på sista veckan före semestern! Min dotter blir 15 år idag!!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar