27.1.14

Keskiäänenvaimentaja? Eller nåt...

Efter helgens bombnedslag med alla hemma, visste jag att när jag kommer hem från jobbet idag, blir det städning. Tonåringen fick sina nya skridskor idag. Hans fötter har växt ur de gamla.
Jag gav dem ett ultimatum. Endera städade de med mig eller så fick de dra på sig skridskorna och dra till isen. 2 av dem valde skridskorna. Den tredje fick vika kläder och torka damm.


Jag städade ut det sista av julen. Ljusstaken och stjärnorna. Jag tycker om skenet från dem, så lite tråkigt att ta bort dem. Det luktar lite klor överallt eftersom jag skurade även badrummet.
Eller slarvtorkade. Jag är inte sådär duktig som det låter. Och vi har det inte heller fint här. Men jag blir stressad och irriterad om det är råddigt…


På jobbet gick det igen trögt. En massa funderingar blev det. Men till slut blev det bestämt hur vi skulle fortsätta. Så imorgon kör vi nog på.

Bilen visade jag upp för bildoktorn, och en del ska bytas under den. Något rostigt på avgasröret…typ nåt som ser ut såhär...
Jag hoppas inte bilen börjar bråka nu med allt möjligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar