19.1.16

Det är full vinter...

Naturen är ju nog i sin grannaste klädsel just nu. Nog kan det ju vara så underbart vackert.

På jobbet fortsätter jag och laminerar smått. Det finns väl inte så mycket laminering kvar på 130:an, så fåse vad det blir när det tar slut.

Inredarna är i full gång med att sätta in skåp, sängar osv. De väger knappt nånting. Segelbåten ska vara lätt, kunna segla snabbt och ja förstås vinna regattor.

Elektrikerna drar in kilometervis med tunga styva kablar. Man kan nästan känna spänningen i luften när deras hjärnor tänker.

Rörmokare, Vvs-montörer sätter in en massa rör i alla möjliga skepnader överallt. En av dem visade mig ett underverk som pressar ihop rören och ändrar formen på dem. Det var ganska coolt. Vilken kraft det ligger bakom där! Walform hette visst saken.

Jag önskar jag var händigare så att jag kunde göra lite allt möjligt på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar