27.7.16

Just another day...

Vilket underbart väder alltså! Vi fick riktig sommar i år. Det behöver vi finländare.


 Skulle gärna åka tillbaka till stranden idag, men igår fick jag tillräckligt så idag tar jag in mindre sol.


Ikväll far jag nog på Bodypump till StudioZ. 
Men nu ska jag laga lunch, the regular, kyckling i currysås med ris.
Och börja tänka på de kommande dagarna. Imorgon tar jag barnen med och gör en liten sommaresa till Helsingfors. Vi kommer hem på söndag.


Vi ska bo i lägenhet på gångavstånd till stan. Så hoppas på att hitta bra och billig parkering. Planer för kommande dagarna är Högholmen, Heureka, Domkyrkan och annat längs med Senatstorget, vaktparaden, Sveaborg, Salutorget och kanske om vädret tar halvt kål på oss hitta någon strand.

Från det ena till det andra.
Visste inte att en del av Halti hör till Norge. Dethär läste jag idag på nyheterna.
Vad snällt av Norge!
https://svenska.yle.fi/artikel/2016/07/27/norska-statsministern-tar-stallning-till-fjalltoppsdonation
Det är nu 3 år sen vi gjorde Halti-hiken. Här kan ni titta på foton från vandringen.
http://cias-75.blogspot.fi/2013/08/kilpisjarvi-halti-skibotn.html?m=1

Och här finns mera :http://cias-75.blogspot.fi/2014/07/halti-2013.html?m=1


Och nu har jag fått reda på att älsklingen inte kommer hem ens i augusti. Så en månad har blivit till fem. Det är nog bara att svälja och inte tänka så mycket för då blir det bara olidligt. Jag vet ju själv hur mycket jobb det är med segelbåtar. Denna båt är 146ft dvs 45m så den är stor. 

Till min tröst åker väl jag dit en vecka i slutet av augusti. Det betyder att jag inte tar ut hela semestern utan far till jobbet på måndag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar