7.8.16

Spökstaden

Jag kom just hem från en 5km:s promenad runt Kivilös. Det var svettigt och det lät flåsigt, jag hade tungt att andas eftersom luften är så kvav.

Bostadsområdena i Jakobstad är precis lika tomma om du tar en promenad på kvällen eller på morgon. Man ser inga mänskor.

Idag borde vi fara och se om det finns några blåbär kvar att plocka.
Blåbärspaj blir det inte idag. Pojkarna for och segla och jag for till huset.
Lade lite foam och fotade den äckliga spindeln.

When you think you keep distance to keep everything still, and the spider suddenly moves.
Sorry neighbourhood. I was the one screaming.






Och trollsländorna är tillbaka. De tycks alltid vara lite på pms-humör. De vill gärna attackera. Och desto mer man viftar bort dem, desto mer retar man upp dem.
Vissa trollsländor lever väl bara en dag.
Denhär fotade jag förra året.


Blåklockan kommer det fler och fler av varje år. Jag gillar den. Och så har vi i år igen hallon hos oss.




Hittade även en död fågel som troligtvis flög i fönstret för en tid sen.


Ikväll var jag så rastlös när barnen hade egna intressen att jag åkte till StudioZ och testade på Powerhour.

Första gången jag testade den, så det var intressant. Muskelövningarna var inte så jobbiga som jag trodde, men pulsen steg ändå högt.

Kände av samma fenomen som imorse under promenaden att jag inte fick tillräckligt med luft. Det måste ju bero på vädret som är så fuktigt. Eller så är min kondition helt kass!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar