15.9.16

Very finnish problems

Nyduschad och halvt lam efter Bodypumpen idag. Och ännu mätt efter att vi åt den lasagne jag lagade när jag kom från jobbet. Jag var så hungrig och jag åt så stor portion!

Dottern kom hem tidigare idag. Hon gjorde en efterrätt som jag faktiskt inte ännu har smakat. Jag är bara för mätt!

Hon gör ibland något hon kallar havreyoghurt med bär. Och det är en riktigt god dessert. Sen hade hon gjort en saftkräm oxå. 

Så nu har vi 2 olika sorts desserter och jag är för mätt att äta av dem:/ Igår när jag var som snålast skulle allt detta suttit bra i magen.

På jobbet fortsätter vi med att lägga ut glasfiber-mattor. Vi radar ut så många mattor som behövs och sen lägger man vacuum över mattorna och injicerar harts. 

Vilket betyder att man glittrar av fibertrådar från topp till tå. Jag tror min kropp är så full av fibrer efter alla dessa år att alla porer är återslutna av dem. Därför kliar och sticker det inte längre när jag använder dem.

Nu just verkar det vara populärt att titta på videoklipp mm från en komisk facebook-sida som heter "Very finnish problems".

Jag försökte hitta videon min dotter visade mig när männen sitter på en åker på bastulaven och slår varann med björkkvistar och man pratar i munnen på varandra att det behövs större björkkvistar. 

(Det är en kamin och bastulave bara mitt ute på åkern. Inga väggar runt)

I videon hör man en traktor starta och fram kör den med ett björkträd och börjar piska dem med den. Det är så fruktansvärt roligt att se. Men jag har tagit bort min facebook och jag hittar inte videon nånstans.
Men ni kan titta på denhär istället. Egentligen borde man inte skratta, men Robert vet hur finnar beter sig....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar