16.1.17

Jag och en bula...

...sitter med min stackars bula i brasans sken så ensam...och tycker lite synd om mig själv...titta!


Jag hämtade ved och slog i smalbenet i bilkärrans arm. Aj! Vad ont det gör!
När denna eld falnat ska vi hämta ett köksbord till dottern.

Och efter det ska jag fara och blanda tycker-synd-om-mig-själv godis till Makuuni som jag ska smaska i mig efter middagen.
Hoppas jag kommer till sans och inser att jag inte behöver det.

Jag är lite sådär smågalen nu eftersom jag har sovit lite mindre denna helg. Skyller det på för mycket kaffedrickande och pms. Och tidig väckning imårse.


Vi hämtade köksbordet i ett 7 våningshus. Hissen var ganska långsam och det kändes nästan som om man var på vägg upp i nån av New Yorks skyskrapor.

Det var lång väg ner när man tittade ner i trappuppgången. När jag var liten bodde vi i ett av våningshusen i Sveden. Mina storebrorsor brukade skrämma livet ur mamma när de rutschade nerför trappräcket....

Hursomhelst så konkade jag och 17-åringen ner bordet från sjätte våningen. Och stolarna åkte hiss med minstingen.


Jag hann aldrig köpa nåt godis. Det tar jag en annan dag. Snålheten har gått över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar