31.7.17

Back in business

Så första arbetsdagen är över och detdär första stapplande steget att ta över tröskeln till jobbet när semestern nu är över, klarade jag. Och efter detdär steget, var dendär ångestfyllda känslan över.

Dagen gick bra trots att det var en hel del att göra. Jag trivdes riktigt bra. Det är inte så mycket folk, så man hinner koncentrera sig på att gå igenom papper, scanna dem, skicka mail, städa bort en aning varor som droppat in osv

Jim, min älskade har tryggt landat på sitt jobb...

Ikväll dånade åskan till så kraftigt att jag trodde den skulle ta sig in genom dörren. I samma sekund som ett enormt blixnedslag visade sitt rätta jag slocknade allt och strömmen for överallt i nejden.

Jag åkte en sväng med bilen för att hämta sonen och dethär råkade jag på. Jag undrar nog hur detdär gick till och hoppas att de som färdades i bilarna klarade sig undan utan skador.


Hursomhelst är strömmen tillbaka. Jag hade verkligen inte trott att det skulle gå så fort. Det var 30000 hushåll som blev utan el när en del av stamnätet slogs ut och det är allvarligt säger man.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar