14.7.17

Inte semesterväder idag heller...

Jag tänker inte tala om för er hur länge jag sov idag. Men jag skäms över mig själv.

Idag har vi bytt telefonanslutningar, eller vi gjorde det i Helsingfors och idag sätts det igång. Från Dna till Saunalahti. Vi fick köpkort på Power så det var väl det som fick oss att ändra anslutning. 150e att handla för på Power fick jag och dotter 50e.
Det blev en ny gratis telefon till minstingen.

Vi har samma telefonnummer, men nytt simkort och samma kostnad för anslutningarna.
Stackars Dna som försökte få mig att ändra tillbaka. Vi får se. Beror väl på hur Saunalahti beter sig. Dna har väl alltid varit okej.

Nu har jag städat i timmar. Torkat damm, tvättat kläder, dammsugit, torkat golv, vikt kläder, tvättat mer kläder, bytt lakan, tvättat båda toaletterna....skönt när det känns och ser rent ut!

Imorgon ska jag baka Soft Oatmeal cookies och kanske morotskaka till våra kära amerikanska gäster och förstås till älsklingen som kommer hem på söndag. Ikväll ska jag på en gårdsfest på Södra Larsmovägen.
Det blir mat, beställd från Strandis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar